Wyobraź sobie, że prowadzisz zespół handlowców. Rano o 7.30 przychodzi do Ciebie totalnie zielony pracownik i nie dość, że przerywa Ci w delektowaniu się aromatyczną, poranną kawą to jeszcze zadaje trudne pytanie:
czy może mi Pan zdradzić 3 najważniejsze techniki perswazji, tak, abym wrócił dzisiaj z segregatorem zamówień? Dałbyś radę? OK, ja powiedziałbym mu tak…
Po pierwsze – ludzie kupują więcej gdy są w dobrym nastroju. Tak działa nasza psychika. Gdy jesteśmy zadowoleni, uśmiechnięci i chce nam się żyć kupujemy więcej. Dobra, ale jak wprowadzić obcą osobę w dobry nastrój? Daj prezent. Jednym z najlepszych podarunków, który możesz ofiarować jest zdrowy i szczery komplement.
Przykładowo: Widzę, że wkłada Pan dużo pracy w to, aby firma działała na tak wysokim poziomie. Jeżeli nie wiesz co powiedzieć zrób to jak Lech Wałęsa. Traktował on każde miejsce jak ściągawkę. Gdy widział zmęczonych robotników mówił do nich. Wiem, że ciężko pracujecie. Przyznasz, że to genialnie prosty sposób.
Po drugie – lubimy robić interesy z ludźmi podobnymi do nas. Dzieje się to na poziomie podświadomym, więc nie ma co z tym dyskutować. Upodobnij do rozmówcy: swój sposób mówienia, wyrazy których używasz, sposób gestykulowania. Znajdź wspólnego wroga (ceny, podatki, politycy).
Postaraj się znaleźć coś co was łączy. Dlatego warto przynajmniej zajrzeć w Google i na Facebooka, zanim zaczniesz rozmowę. Może tam dowiesz się, że studiowaliście w tym samym mieście.
Po trzecie – nikogo nie interesuje kim jesteś i co sprzedajesz, interesuje nas to w jaki sposób Twój produkt rozwiąże mój problem. Przeważnie mamy problem z dwoma obszarami: pieniądze i czas.
Jednego i drugiego brakuje 98% Twoich przyszłych klientów. Przekonaj swojego rozmówcę, że zajmiesz mu tylko 3 minuty i dzięki tej rozmowie będzie mógł zaoszczędzić 23% miesięcznie na wydatkach związanych np. z higieną w jego firmie.
Teraz odejdź i daj wypić kawę.
Rzeczywiście bardzo dobrze napisany artykuł. Macie ciekawe podejście do sprzedaży, muszę trochę się pouczyć 🙂
Patryk,
dziękuję znalazłem to czego szukałem.
Na podstawie tej wiedzy + własne doświadczenia, stworzyłem poradnik dla moich handlowców przeznaczony do Akademii Sprzedaży.
Serdeczności i pomyślności.
Jan Paweł Tomaszewski
Zwięźle, krótko i na temat.
Dzięki Patryku, od dawna korciło mnie żeby pokazać szybką
i natychmiast działającą metodę.
Bardzo konkretnie opiane sposoby pozwalające na odpowiedni kontakt z klientem.Dziękuje za ten artykuł 🙂