Dostaję coraz więcej pytań dotyczących tego jak poradzić sobie z konkurencją, która walczy ceną na Allegro. Jest takie amerykańskie powiedzenie – nie ucz się tańczyć dwa dni przed studniówką. Chodzi o to, że większość osób zakładających biznes na początku zaczyna od sprzedaży a potem zadaje sobie pytanie jak pokonać konkretny problem?
Ludzie, którzy konkurują ceną robią tak dlatego, że nie znają innych sposobów sprzedawania swoich produktów. Jeżeli przykładowo szukam dobrego aparatu fotograficznego, ale kompletnie się na nich nie znam nie zacznę zakupów od Allegro, tylko od Google. Wpiszę w wyszukiwarkę frazę aparaty fotograficzne jaki wybrać? Lub – aparat fotograficzny opinie.
Prawdopodobnie trafię na forum lub bloga. Gdy znajdę właściwą podpowiedź i będę wdzięczny osobie, która mi jej udzieliła z dużym prawdopodobieństwem będę chciał kupić aparat od niej. Problem jednak w tym, że Ci którzy piszą dobre i wartościowe blogi nie zawsze mają smykałkę do interesów. Z drugiej strony Ci, którzy założyli firmy nie mają czasu pisać blogów, gdyż ciągle zmagają się z problemami w firmie. Co zatem możesz zrobić?
A Założyć bloga z poradami w zakresie biznesu który prowadzisz. Tam zaczniesz przekierowywać ludzi na swoje aukcje Allegro a potem do sklepu internetowego.
B Znajdziesz wartościowe blogi i kupisz u nich reklamę swojego sklepu na Allegro.
C Założysz sklep internetowy i wykupisz płatną reklamę w Google Adwords. Wtedy, po wpisaniu frazy jaki aparat wybrać lub lustrzanka opinie – Google podsunie mi link do Twojego sklepu.
Żeby nie być gołosłownym to powiem Ci, że stosuję opcję A w kilku niszach. Czasami zakładam blogi na darmowych serwisach, podpinam miejsce do zostawiania adresów email i po pewnym czasie mam pierwsze zyski. Oczywiście trzeba w to włożyć wiele pracy, ale jest to o wiele mądrzejsze rozwiązanie niż czekanie aż konkurencja wykończy Cię ceną. Mam świadomość, że to tylko kilka sposobów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej zajrzyj tutaj >>
Witam miałem podany problem jak zakładałem swoją działalności ale na szczęście wystarczyło dobra firma od pozycjonowania i wszystko ruszyło pełną parą
Wypozycjonowanie bloga na taką frazę jest tak samo trudne jak wypozycjonowanie naszego sklepu – więc jaki sens?
Chodziło mi raczej o to, że z tego wpisu można tak wywnioskować, zakładamy bloga i konkurencje mamy z głowy. Ale taki blog musi stać się najpierw wartościowy i ściągnąć spory ruch, aby zaczął przynosić swojemu twórcy jakieś korzyści, a to nie jest już takie proste.
Darku, blog nie jest lekarstwem na wszystko 🙂 Możesz równie dobrze reklamować się lokalnie (prasa, banery, ulotki itd.) Nie zapominajmy, że to także daje efekty. Jednak blog i lista mailingowa stają się z czasem najtańszą formą reklamy.
Jeżeli chodzi o blogi, to według pewnych wyliczeń największą szansę na sukces i dochód mają blogi, które w aktywny i wartościowy sposób wytrzymały 33 miesiące.
Strategia A będzie najcięższa do zrealizowania bo to zajmuje czas. Strategia B wydaje się szybka i niezbyt droga.
Wychodzi na to, że blog jest lekarstwem na wszystko. Po przeczytaniu tego wpisu wiele osób pomyśli, że wystarczy założyć bloga i po kłopocie i konkurencji. Tak kolorowo to niestety nie jest.
Założenie bloga prosta sprawa, napisanie porad można zlecić lub jak ktoś ma rękę do pisania samemu napisać. Problem pojawia się dopiero w momencie kiedy włożyliśmy dużo pracy w stworzenie bloga, a na niego nikt nie wchodzi.
Sprowadzenie ruchu na tego bloga, dużego ruchu, daje dopiero pożądane efekty. No i tu pojawia się problem, bo nie jest to aż takie łatwe, może sporo kosztować i nie przynieść do końca pożądanych efektów.
Kolejne dwa punkty na pewno będą skuteczne,ale mogą okazać się kosztowne. W końcu wykończenie konkurencji bezcenne.