Nie ma jednej i właściwej odpowiedzi na to pytanie. Są pomysły biznesowe, które opierają się na wystawianiu od złotówki. Takie rozwiązanie możesz zaryzykować wtedy, kiedy kupujesz produkt za złotówkę, lub poniżej złotówki, a uwierz mi jest to możliwe. Doliczając do tego zyski, które możesz wygenerować przy wysyłce produktu praktycznie zawsze zarabiasz.
W innych przypadkach można zastosować sprzedaż od złotówki, aby zbadać rynek. Inaczej mówiąc w taki sposób możesz zadać swoim klientom pytanie Ile jesteście w stanie zapłacić za mój produkt? Po takim badaniu rynku, warto średnią cenę zasugerowaną przez klientów delikatnie podnieść (klienci to wytrzymają) i wtedy osiągasz wartość bliską ideałowi w oczach Twoich potencjalnych klientów.
Czy polecałbym Ci sprzedawanie od złotówki?
Powiem to otwarcie: NIE
Rywalizowanie ceną to najbardziej prymitywny odruch w prowadzeniu marketingu na Allegro (w większości przypadków). O wiele lepiej jest podnieść ceny i pracować nad budowaniem listy potencjalnych, wartościowych klientów niż poddawać się i rywalizować wyłącznie ceną. Zdobądź za darmo wiedzę nt. sprzedaży na Allegro >>
Czy cena może ZABIĆ Twój produkt?
Jednym z zadań ceny jest budowanie wizerunku Twojego katalogu. Warto pomyśleć o tym, że wyższa cena podnosi wartość tego, co sprzedajesz. Dodatkowo możesz zarobić więcej na jednostkowej sprzedaży. Jasne jest, że w przypadku promocji cenowych możesz tę cenę obniżać, jednak wtedy jest to ograniczone w czasie i jeszcze mocniej wpływa na pozytywny wizerunek Twojego produktu.
Nie mogę dać Ci jednoznacznej odpowiedzi, jednak wiem z doświadczenia, że lepiej wydać pieniądze na marketing i odebrać je dzięki wyższej cenie, niż być biednym sprzedawcą, którego nie stać na żadne działania, gdyż prowadzi swój biznes na granicy opłacalności.
Zobacz jak prowadzić automatyczny marketing na Allegro >>
Ciekawy artykuł. Pomocny w ustalaniu strategii cenowej. Dziękuję i czekam na kolejne artykuły.
Moim zdaniem warto jest wystawiać od złotówki – tylko musimy mieć odpowiedni ku temu cel i produkt. Niektórzy specjalnie dają niską cenę na swoje produkty aby “złapać klienta” – dzięki temu można mu zaproponować później coś innego 🙂
Pozdrawiam serdecznie
Marcin Godlewski
Witaj Mirku,
Właśnie ta rywalizacja cenowa powoduje,że zastanawiam się czy rozpoczęcie sprzedaży na Allegro ma dziś nadal sens.Jednak podoba mi się koncepcja budowania bazy potencjalnych klientów,którą proponujesz na swoim blogu.Wierzę, że to jest właśnie ta skuteczna broń przeciwko walce na ceny.Dzięki za ciekawy wpis.
Robert