Eksperyment wykonano w jednej z myjni samochodowych. Klient, który odwiedził myjnię 8 razy dostawał 9 mycie gratis. Taki zabieg stosuje się bardzo często nie tylko w myjniach samochodowych. Czy jest jednak sposób na to, aby taka karta lojalnościowa generowała 15% więcej zysku, przy zmianie tylko jednego , małego elementu? Okazało się, że tak.
Nasz system motywacji ma pewną ważną wadę – lubi gdy ktoś pokona za nas kawałek ścieżki. Zmiana polegała na tym, że klienci mieli zebrać 10 pieczątek, aby 11 mycie było gratis. W zamian za to, na karcie lojalnościowej widniały już dwie pieczątki na start. W sumie zadanie było identyczne – w obu przypadkach potrzeba było 8 myć, żeby 9 było gratis. Jaki był wynik eksperymentu? Dość zaskakujący.
Szybki wzrost o ponad 15 %
W przypadku pierwszej karty po kilku miesiącach tylko 19 % klientów zarobiło na darmowe mycie. W drugim przypadku, aż 34% klientów zdobyło gratis. Co ciekawsze przy drugiej wersji karty, klienci szybciej zdobyli gratis. Oznacza to, że druga wersja (z dwiema zdobytymi pieczątkami) pozwoliła zarobić właścicielowi myjni o 15% więcej.
Dlaczego tak się stało? Nasz umysł zrobić coś szybciej i chętniej, jeżeli jakaś część pracy jest już za nas wykonana. Pamiętaj, że ten prosty zabieg działa w przypadku każdej karty rabatowej. Więcej podobnych tricków znajdziesz w biuletynie skutecznego sprzedawcy >>