Jak napisać post na Facebooku?

Jak napisać post na Facebooku?

post na Facebooka

Jeżeli masz firmę i chcesz promować ją w social mediach, to naturalnym pomysłem będzie pisanie postów na Facebooku. Zasiadasz więc, logujesz się na Facebooka i zaczynasz pisać… Hmmm… i tutaj pojawiają się schody. O czym napisać post? O czym prowadzić swój Fanpage? Czy pierwszy post ma być ogłoszeniem o promocji?

Jak pisać ciekawe posty na Facebooka?

Jeżeli rozumiesz ten ból, to w tym artykule poprowadzę Cię krok po kroku przez proces pisania postów na Facebooka, które Twoi potencjalni klienci będą chcieli czytać.

Po pierwsze: Nie pisz w samej aplikacji Facebooka. Jedną z przyczyn jest to, że możesz narobić błędów. Po drugie, pisząc post w aplikacji Facebooka, stracisz wpis, gdy np. aplikacja się zawiesi. Ja piszę posty w edytorze tekstu. Najczęściej robię to w Wordzie lub na Dysku Google (Google Docs).

Po drugie: Przeważnie pisz posty edukacyjne i poradnikowe. W postach na Facebooku dziel się swoją wiedzą ekspercką. Zobacz, gdy kupujesz kobiece pismo, to nie masz tam samych reklam. Większość artykułów to teksty edukacyjne, porady, wywiady, czyli coś, co daje nam jakąś wartość.

Dlaczego warto pisać posty eksperckie?

Dlatego, jeżeli chcesz, żeby Twoje potencjalne klientki wracały na Twój Fanpage, musisz pisać posty eksperckie. Po prostu dziel się swoją wiedzą.

Jeżeli sprzedajesz nieruchomości, pisz o tym, jak taką nieruchomość wybrać. Jeżeli masz salon kosmetyczny, pisz o poradach dotyczących pielęgnacji skóry.

Jeżeli używasz sztucznej inteligencji, to do swojego prompta dopisz, że ma napisać Ci posty poradnikowe i edukacyjne.

Mój sposób na pisanie ciekawych postów

Ja zaczynam pisanie postów od schematu „cyfra + korzyści”, np.:

  • 7 rzeczy, które musi mieć Twoja rolka na Instagramie.
  • 5 błędów w montowaniu TikToków.

Możesz też napisać posty tłumaczące, jak coś zrobić, np.: Jak przygotować psa do wizyty u groomera?

Zapisz się na 5 BEZPŁATNYCH SZKOLEŃ ZE SZTUCZNEJ INTELIEGNCJI

Opisz po prostu kroki. Pamiętaj, że możesz podyktować tekst, jeżeli nie lubisz pisać, a następnie poprosić sztuczną inteligencję o poprawienie dyktowanego tekstu.

Od czego zaczynać posty?

Post zaczynaj od chwytliwego nagłówka, np.: 5 rzeczy, które warto brać pod uwagę przy zakupie butów do biegania.
Jeżeli chcesz wyróżnić tytuł, możesz użyć narzędzia typu LingoJam do zastosowania pogrubionej, wyróżniającej się czcionki.

Po napisaniu nagłówka piszesz część merytoryczną. Pisz krok po kroku, pisz językiem prostym, tak jakbyś rozmawiał(a) z klientem/klientką. Wiem, że to robisz, dlatego potraktuj post na Facebooku jako miejsce, w którym naturalnie pomagasz swoim potencjalnym klientom.

Na końcu postu zastosuj wezwanie do akcji (CTA – Call To Action). Możesz np. zmotywować czytelników Twojego Fanpage’a do napisania komentarza. Nie pisz jednak tekstu w stylu: „Napisz komentarz”, a raczej: „Napisz, co o tym sądzisz” lub „Czy miałaś/miałeś podobną sytuację?”.

Jak zdjęcia robią zasięgi na Facebooku?

Gdy mamy już napisany post na Facebooku, pozostaje nam dodanie zdjęcia. Ja preferuję i bardzo polecam zrobienie sobie selfie, gdzie w tle widać np. Twój salon kosmetyczny. Naturalne zdjęcia ludzi są o wiele lepsze niż te wygenerowane przez AI czy kupione w serwisie ze zdjęciami stockowymi.

2 tricki na zdjęcia selfie

Ja do robienia zdjęć selfie używam 2 trików:

Samowyzwalacz w telefonie – Ustawiam sobie samowyzwalacz np. na 10 sekund (daje mi to czas na ustawienie właściwej pozy) i… zdjęcie jest zrobione.
Przycisk pogłośnienia w iPhone – iPhone ma opcję robienia zdjęć przyciskiem pogłośnienia. Wyciągasz rękę, używasz trybu szerokokątnego i z wyciągniętą ręką robisz zdjęcie selfie. Dzięki temu nie jesteśmy uzależnieni od żony, męża czy pracowników. Ja uwielbiam być w tym niezależny.
Teraz publikujesz post i gotowe.

W jakich godzinach publikować posty na Facebooku?

Najlepiej, jeżeli zrobisz to w godzinach, w których jest szczyt korzystania z Facebooka przez Twoich odbiorców. U mnie jest to pomiędzy 20:00 a 22:00, Ty musisz to sprawdzić w statystykach swojego Fanpage’a.

Oczywiście posty edukacyjne to tylko jeden z przykładów pomysłów na treści.

6 typów postów na Faceboku

Dodatkowo możesz pisać posty w stylu:

  • Zza kulis – Opisujesz wydarzenie w Waszej firmie.
  • Pytanie i Odpowiedź – Klient zadaje Ci pytanie, a Ty piszesz post z odpowiedzią.
  • Nowy produkt/usługa itp. – Jeżeli sprzedajesz nieruchomości, to możesz publikować posty z ogłoszeniami. Gdy masz nowy zabieg, również będzie to ważne ogłoszenie.
  • Pytanie do społeczności – Masz jakiś problem (np. ja mogę mieć problem z wybraniem okładki mojej nowej książki), więc możesz na Facebooku poprosić o pomoc swoją społeczność.
  • Przemyślenia i wnioski – Od dłuższego czasu piszę na moim Fanpage’u podsumowania i wnioski. Dla mojej społeczności to duża wartość. To tak, jakby mogli poznać moje myśli, doświadczenia itd.
  • Post o nowych trendach – Jeżeli pojawia się nowa moda, nowy trend, musisz zawiadomić o tym swoją społeczność. Wtedy będziesz kojarzyć się z osobą, która zawsze ma najświeższe informacje.
  • Post o zmianach – Jeżeli prowadzisz biuro rachunkowe, post o zmianach (np. w przepisach) będzie miał dużą wartość dla Twoich potencjalnych czytelników.


Jak często publikować?

Jestem za tym, żeby publikować możliwie regularnie, najlepiej codziennie. Jeżeli jednak nie jesteś w stanie tak często pisać, ustal sobie np. 1 post na 2-3 dni. To w zupełności wystarczy. Najważniejsze, żeby przyzwyczaić swoją społeczność do tego, że u Ciebie zawsze można znaleźć wartościowe informacje.

Gdy potencjalni klienci będą stale sprawdzać, co nowego publikujesz, wtedy Twoje ogłoszenia i posty sprzedażowe będą trafiały do zainteresowanej grupy.

Napisz poniżej, czy ten post był pomocny i opisz, jak często piszesz na swoim Facebooku.


Kolejne, ciekawe artykuły

Zostaw komentarz

Twój komentarz

Twoje imię
Adres strony (opcjonalnie)