Żeby uwierzyć w to, że stale możesz zdobywać nowych klientów musisz poznać zasadę P.T. Barnuma – co minutę rodzi się klient. Oznacza to, że jeżeli ludzie potrzebują twojej usługi lub produktu, to codziennie znajdzie się x osób, które mogą stać się twoimi klientami. Oto kilka prostych rad dzięki którym zaczniesz zyskiwać nowych klientów każdego tygodnia.
1. Pokazuj się i nie licz na natychmiastowe efekty.
Po prostu rób swoje, pisz bloga, prowadź kanał na YouTube, pisz w mediach społecznościowych i nie oczekuj natychmiastowego wyniku. Moje wpisy na blogu sprzed 7 lat stale przyciągają klientów. Gdybym napisał jeden artykuł i czekał tydzień na efekty pewnie nic bym nie osiągnął. Konsekwencja jest tutaj kluczem.
2. Doradzaj i czasami sprzedawaj.
Ja stosuję zasadę daj, daj, daj, weź (nie wymyślił jej Gary Vaynerchuk, bo od wieków handlowcy na straganach dawali spróbować sera, wędliny czy miodu). Od kilku lat, kilka razy w tygodniu, przez 2 godziny uczę ZA DARMO jak ustawić reklamę na Facebooku, prowadzić Social Media, czy napisać mailing. Za webinar nie biorę ani grosza.
Jest kilka przerw na reklamę, ale 90% czasu to kontent, porady, tipy, odpowiedzi na pytania uczestników. Od kiedy założyłem firmę nigdy nie miałem problemów z brakiem klientów bo po każdym webinarze zawsze 2-3 osoby pytają o kursy lub usługi, nie wspominam nawet o konwersji na webinarach, która średnio wynosi 11%. Wiadomo, zawsze może być ich więcej. Apple z miliardami przychodu stale główkuje jak sprzedać więcej, to normalne.
3. Testuj, które źródła ruchu dają Ci najlepsze efekty.
Przykładowo, jeden przedsiębiorca poświęca godzinę na ustawienie reklamy na Facebooku, gdy inny przez tę godzinę wrzuca spam na grupy zarabiania w Internecie.
Ten pierwszy ma setki klientów, ten drugi ZERO. I jeden i drugi ciężko pracują, jednak tylko jeden używa właściwego narzędzia. Jeden kupuje koparki i sprzęt do wydobycia złota za miliony dolarów a drugi kopie w ziemi łyżeczką. I jeden i drugi ciężko pracują, ale tylko jeden ma szanse osiągnąć cel i wykopać złoto.
4. Zadaj sobie pytanie, gdzie są twoi klienci
i jak spowodować, żeby podali do siebie kontakt. Jeżeli sprzedajesz jachty i rozdajesz ulotki w najbiedniejszej dzielnicy nie dziw się, że masz słabą sprzedaż. Jeżeli sprzedajesz mięso na tatara na festiwalu dla wegan, nie dziw się, że masz słabą sprzedaż. Schemat jest prosty. Zadaj sobie kilka pytań: kim są twoi klienci, gdzie ich znajdziesz, jakie mają problemy, jak możesz dać im rozwiązanie. Przykład z moich ankiet.
Usługi finansowe – szukasz osób, które chcą wziąć kredyt na mieszkanie. Kim są klienci – młode małżeństwa, które chcą kupić mieszkanie. Gdzie ich łatwo znajdę – są na Facebooku jak 17 milionów innych Polaków. Jaki mają problem? Nie wiedzą, czy dostaną kredyt. Jak rozwiążesz ten problem? Daj im za darmo ebooka – Jak zdobyć kredyt na wymarzone mieszkanie – instrukcja wraz z gotowymi schematami działania krok po kroku.
Ustawiasz reklamę na te osoby i generujesz kontakt w postaci emaila i numeru telefonu. Wyłuskujesz pośród nich 10% – 20% klientów, którzy mają zdolność kredytową i zamykasz sprzedaż.
5. Sprawdź, czy ludzie potrzebują Twojego produktu lub usługi, lub czy go rozumieją.
Czasami trzeba się wycofać. Jeżeli postawisz na słabego konia to musisz stracić pieniądze i szukać nowego rozwiązania. Czasami wystarczy napisać lepszą ofertę lub w prostszy sposób opisać Twój biznes. Oto przykłady uczestników webinarów, zadaj sobie pytanie, czy kupiłbyś taki produkt lub usługę:
Folklor – ???
Szkolenia dla rodziców i nauczycieli – szkolenia z czego?
Zdrowie
IT
Wybacz, jeżeli to twoje odpowiedzi, ale skoro, nie potrafisz w kilku zdaniach sprzedać mi produktu lub usługi to może warto zacząć od podstaw. Opisz swój biznes tak żeby dziecko zrozumiało czym się zajmujesz a twoja grupa docelowa chciała go mieć.
Te 5 prostych zasad spowoduje, że pozyskiwanie klientów nie będzie trudne. Ostatnia porada. Zadaj sobie pytanie: jaka firma ma dużo klientów? A następnie wypisz na kartce odpowiedzi na kolejne pytanie: co oni takiego robią, że mają tylu klientów? Masz odpowiedź.
Powodzenia w zdobywaniu klientów. Jeżeli nie wiesz jak technicznie ustawić system zdobywania klientów napisz do mnie na miroslawskwarek@gmail.com i wspólnie coś wymyślimy.
Wartościowa treść. Wielu o tym zapomina. Warto dodać także edukacje i pokazywanie korzyści, a także, w jaki sposób nasz produkt czy usługa rozwiązuje problem w społeczności. Natomiast tak jak piszesz. Wszystko to proces. Wymaga testów i optymalizacja.
Byc unikatowym 🙂 udzielać się wszędzie gdzie jest możliwe, angażować sie w non-profit wydarzenia dla zwiększenia znajomości brandu i ofc social media – działać, rozwijać.
Dodam jeszcze – bądź cierpliwy. Często to jest właśnie klucz do wszystkiego bo robi się dziesiątki działań, próbuje różnych metod a czasem efektów nie widać od razu. Dopiero po czasie albo coś zaskoczy albo poprzednie metody przynoszą efekt. Tak czy inaczej – trzeba próbować 🙂