Jest to jedno z najważniejszych pytań, które zadają sobie przedsiębiorcy. Rozwijanie firmy jest przygodą, szczególnie na początku działalności. Jednak gdy opad ekscytacja i efekt świeżości pojawia się odwieczne pytanie jak zwiększyć sprzedaż?
Co zrobiłbym, gdybym miał sprzedać szybko w lokalnym biznesie? Na dzień dzisiejszy wykorzystałbym dwie strategie. Każda z nich opierałaby się na budowaniu listy mailingowej. Wiem, że część osób to nudzi, ale celem każdego inteligentnego biznesu nie powinna być sprzedaż przy pierwszym kontakcie a właśnie stworzenie sobie możliwości kontaktowania się z potencjalnymi klientami. Tutaj uczę jak szybko zbudować listę >>
Strategia 1 Szybki zysk
Inwestujesz w reklamę. Obecnie polecam reklamę na Facebooku. Jest to to najprostsza forma masowej reklamy w internecie. Wybierasz wiek zbliżony do Twojej grupy docelowej, okolice Twojego miasta (chyba, że sprzedajesz w sieci, wtedy zaznaczasz opcje Polska). Proponujesz wartościowy prezent za zapisanie się na listę mailingową. Po zapisaniu się do twojego autorespondera wysyłasz z automatu dwie wiadomości w których rozwiązujesz ważny problem Twojego klienta. Kluczem jest tutaj wartość – im mocniejsza porada, tym silniejsza więź z listą. W trzeciej informacji podsuwasz produkt, który rozwiąże problemy Twojego klienta.
Strategia 2 Edukuj i sprzedawaj
Reklamujesz w lokalnych mediach darmowe szkolenie. Żeby otrzymać wstęp na szkolenie czytelnicy np. regionalnej gazety muszą wejść w na stronę gdzie podadzą email, na który wyślesz informacje o terminie spotkania. Oczywiście zorganizowanie tego typu wydarzenia związane jest z dużymi kosztami, dlatego najlepiej zrobić to w internecie.
Kupujesz pokój konferencyjny – który kosztuje ułamek tego co musiałbyś zapłacić za salę szkoleniowa. Dzień przed szkoleniem wysyłasz link do pokoju konferencyjnego. Podczas prezentacji edukujesz swoich słuchaczy. Na początku nic nie sprzedajesz, tylko pomagasz im rozwiązać ich problemy. Jednym ze sposobów rozwiązania takiego problemu jest Twój produkt. Proponujesz jego zakup na końcu prezentacji. Jeżeli prowadzisz konferencję o 21.00 to mówisz, że jeżeli ktoś zdecyduje się do 24.00 otrzyma wyjątkowy rabat lub jakiś wartościowy gratis. Po 24.00 nie będzie to już możliwe. Cały proces możesz powtarzać np. co dwa tygodnie.
Od czego zacząć ?
Wiem, że zaczynasz teraz mówić do siebie: u mnie to nie wypali, to nie na takie miasto, może to i fajne, ale nie przy moim produkcie. Odpowiem Ci tylko tyle, że jeżeli nie sprawdzisz, nie zrobisz pierwszego kroku to masz 100% gwarancję, że nie zadziała to dla Ciebie. W każdym innym przypadku (gdy doprowadzisz sprawę do końca) może to wypalić.
Jeżeli potrzebujesz jeszcze silniejszych porad zapisz się tutaj>> Często prowadzę szkolenia w których uczę jak zbudować listę lub poprowadzić webinar.
Sprzedaż zależy od znajomości moim zdaniem. I druga sprawa trzeba umieć pozyskać klienta
Da się to łatwo zauważyć ze z biegiem czasu sprzedaż jest coraz trudniejsza , jestem ciekaw jak będzie za kilka lat. Bo prognozy mówią ze ma to się zmienić.
Dobre pytanie. Produkt/Usługę można promować na blogach branżowych, czyli po prostu wykorzystać content marketing i polecanie produktu przez blogerów.