Cześć, często mówisz o tym, że Twoje zasięgi w Social Mediach spadają.
Nie ważne, czy jest to Facebook czy instagram. Stale widzisz spadek, albo inaczej, masz świadomość, że nigdy nie było dobrze z twoimi kanałami Social Media.
Ostatnio siedząc na plaży w Hiszpańskiej Santa Poli przeglądałem Facebooka i zauważyłem, że na wielu grupach pojawia się problem z zasięgami.
Wiem, że zabrzmi to nieskromnie, ale od dwóch lat robię milionowe zasięgi np. na TikToku w ostatnich 30 dniach wygenerowałem zasięg na poziomie 17 milionów wyświetleń a na Instagramie prawie 2 miliony.
== Zapisz się na 3 SZKOLENIA z Instagrama i Rolek ==
Dlatego w tym artykule opowiem Ci co według mnie jest najważniejsze w robieniu zasięgów organicznych.
1. Postaw na właściwego konia i trzymaj rękę na pulsie.
Od 2 lat publikuję systematycznie na TikToku i mam porównanie. To, że jakiś serwis obcina zasięgi organiczne to nie mit. Oczywiście czasami obcięcie zasięgów organicznych schodzi się w czasie np. z utratą popularności danego serwisu społecznościowego i wtedy doświadczamy zdublowania spadku.
Do czego zmierzam? Mam porównanie, wiem z doświadczenia, że dany kontent np. tutorial o tym jak ustawić reklamę na Facebooku może mieć na TikToku 100 000 wyświetleń, gdy na Instagramie osiągnie 1000. Skąd ta różnica?
TikTok jest w okresie przyciągania twórców. Jest nowy i potrzebuje Cię jako dostawcy treści.
Instagram to gruby kot, który jest w fazie monetyzacji. Nie potrzebuje przyciągać twórców bo i tak wszyscy się tam pchają, dlatego każe ci płacić za zasięgi. No właśnie, do momentu, gdy zauważy, że urosła mu konkurencja i twórcy uciekają na TikTok-a. W tym przypadku znowu nęci nas zasięgami z rolek.
Wrzucam wideo w 3 miejsca i wszędzie mam powyżej miliona zasięgów miesięcznie. Na TikToku 17 milionów w 28 dni.
Jeżeli to wiesz możesz wskoczyć tam, gdzie rozdają zasięgi. Ja dostrzegam walkę na polu TikTok, Instagram i YouTube. Wszyscy chcą być liderami krótkich formatów wideo, dlatego wrzucam moje krótkie filmiki w 3 miejsca i każdy z tych serwisów daje mi powyżej miliona zasięgów.
2. Dodawaj treści systematycznie.
Tak, jest to chyba najczęściej powtarzany frazes dotyczący social mediów, niestety większość osób szuka jakiś technicznych sztuczek. Magicznego hasztagu, który zmieni sytuację. Nie ma czegoś takiego, jest tylko systematyczność.
Mój profil na Instagramie obserwuje wielu celebrytów. Mają większe konta niż ja, ale wiele z tych osób nie stawia na jakieś sztuczki techniczne, po prostu tworzą systematycznie treści.
Dlaczego Ty szukasz innego sposobu?
Bo systematyczność to ból, pot i łzy. 99,99% twórców nigdy tego nie sprawdziło bo pokonał ich słomiany zapał.
Skoro wszyscy, którym wyszło mówią bądź systematyczny a Ty bez sprawdzenia tej koncepcji twierdzisz, że to nie działa to jak chcesz mieć efekty?
Systematyczność to np. tworzenie i pisanie 1 postu dziennie, nagrywanie 2 rolek dziennie itd.
Nie jest to łatwe bo zawsze dopadnie Cię kryzys i 99.99% podda się tego jednego dnia a potem dasz sobie fory i po zabawie.
3. NUDA
Niestety, sama systematyczność może nie wystarczyć jeżeli twoje treści nie zainteresują odbiorców. NUDA powtórzona tysiąc razy nie spowoduje, że twoje konto wystrzeli i zacznie być polecane. Czy Ty polecasz innym nudne filmy?
Być może napisze kiedyś artykuł pt. jak przestać tworzyć nudne treści.
Pozwól ludziom Cię nienawidzić…
W skrócie – obserwuj konta z milionowymi zasięgami, co oni robią, że mają takie zasięgi? Stawiaj na rozrywkę. Pozwól ludziom Cię nienawidzić.
Tak, niech część Cię kocha a druga grupa rzuca w Ciebie kamieniami.
Moje najczęściej hejtowane posty mają największe zasięgi.
Za co mnie nienawidzą? Za to, że mi wychodzi, za to, że pokazuję zbyt proste rzeczy, nie chcą, żeby ich babcia znała tricki na Iphone’a.
4. Wykorzystaj wszystkie możliwości
Jeżeli Instagram daje Ci możliwość zmontowania rolki za pomocą opcji Szablony to to wykorzystaj. Jeżeli możesz dodać 30 hasztagów to je dodaj. Jeżeli masz możliwość poprawienia zdjęć i dodania filtrów to też to zrób. Wykorzystaj potencjał, który dają Ci narzędzia. Jeżeli możesz poprawić opis w bio to to zrób.
Wykorzystaj możliwości jakie daje dane medium. Nie jest to najważniejsza kwestia, ale jeżeli zwiększysz zasięg o 10% dodając dostępne funkcje jesteś w domu.
5. Najpierw bądź fajnym człowiekiem potem czekaj na zasięgi.
Instagram to serwis społecznościowy a zdjęcie kotka zamiast twarzy czy nazwa profilu w stylu szybkazuzia nie spowoduje, że odbiorcy z przyjemnością do ciebie dołączą.
Społeczność tworzy i buduje się z ludźmi, dlatego Instagram jest po to żebym mógł Cię poznać i polubić, wtedy sprzedaż stanie się formalnością.
Organizuj wydarzenia live bo dzięki nim spędzisz czas ze swoją społecznością. Porozmawiacie, wypijecie kawę i wypowiecie swoje imiona.
Osoby, które widziały Cię na live będą lepiej reagowały na nowe posty a ten fakt szybko odnotują algorytmy co wpłynie na twoje zasięgi.
Gdybym miał podsumować co najsilniej wpłynie na zwiększenie zasięgów wskazałbym na zadanie sobie pytania – dlaczego to robię? Co mnie motywuje? Jaka jest moja misja?
Jeżeli znajdziesz swoje dlaczego, cała reszta ułoży się w perfekcyjny plan działania.
Jeżeli chcesz zapisać się na 3 szkolenia z Instagrama, takie bardziej techniczne to możesz to zrobić tutaj