Czy pamiętasz jak kilka lat temu Allegro podniosło poprzeczkę odnośnie programu Super Sprzedawca? Część osób załamana była np. sumą od jakiej można było ubiegać się o status Super Sprzedawcy. Założenia programu stawiały na największych graczy na rynku.
Obecnie, czyli od 1 kwietnia 2011 roku, Allegro nie przyjmuje już do programu Super Sprzedawca.
Powstał nowy program o nazwie Standard Allegro. Najprościej mówiąc będzie liczyła się w TYM programie obsługa klienta. Mówiąc najprościej, Allegro jeszcze bardziej pochyliło się w stronę kupujących. Z drugiej strony, sprzedający, który wykaże się najlepszym standardem obsługi klienta ma szansę na najwyższą sprzedaż, czyli… każdy wygrywa.
Co musisz zrobić, aby otrzymać Standard Allegro?
- Najlepsza średnia ocen sprzedaży. O tym, czy dostaniesz Standard Allegro decydują Twoi klienci. Oczywiście nie jest to do końca prawda. Jeżeli się postarasz i zadbasz o mistrzowską sprzedaż wtedy klienci odwdzięczą Ci się właściwymi ocenami.
- Odpowiednia dla klientów cena. Ten zapis jest krzywdzący dla sprzedających, jednak w tym wypadku musisz część swojej energii poświęcić na szukanie tańszych dostawców.
- Czas oczekiwania na produkt. Jak trafnie dostrzegło Allegro – nie liczy się tylko obsługa przy zakupie, ale także to jak komunikujesz się z klientem po transakcji. To jak szybko dotrze przesyłka wpłynie na całościową ocenę. Jak widzisz w tym przypadku liczy się także Twoja decyzja. Jeżeli wybierzesz dobrego dostawcę masz szansę na lepsze oceny.
- Przestrzeganie zasad zwrotów i reklamacji. Osoby, które rozumiały, że właściwa polityka zwrotów i reklamacji jest jednym z kluczowych spraw na Allegro w tym momencie wygrywają. Trudniej z osobami, które obnosiły się z filozofią sprzedać i zapomnieć.
Co się stanie gdy spełnisz wszystkie te warunki?
Gdy uda Ci się właściwie zadbać o klientów Twoje aukcje opatrzone zostaną symbolem Standard Allegro. Ważne będzie także to, czy utrzymasz dobry standard po otrzymaniu wspomnianego statusu.
Co myślisz o nowym pomyśle Allegro? Napisz o tym w komentarzu.
@Ewa Myślę, że stres jest zbędny. Biznes tylko i wyłącznie oparty na Allegro jest z zasady stresujący, gdyż to Allegro decyduje o tym czy zawiesi Ci konto czy nie. Warto więc pomyśleć o tym, żeby Allegro było jednym z kanałów sprzedaży a nie jedynym. W takim wypadku będziesz organizowała sprzedaż na Allegro w jak największym standardzie jednocześnie bez zbędnego stresu.
Częstym problemem osób sprzedających na Allegro jest logistyka, czyli m.in. zadbanie o płynność wysyłki produktów. No i tutaj się zaczyna. Jak można mówić o płynności, gdy okazuje się, że 2 unikalne przedmioty wysłaliśmy całkowicie w inne miejsce. Dlatego bardzo pomocny jest menadżer sprzedaży oraz własne procedury wysyłki.
a może coś wymyślić na super kupującego bo jak do tej pory nikt ich nie karze za niefinalizację trasakcji a co z weryfikacją negatywu ze strony sprzedającego dajesz negatyw takiemu co kupił i ma w nosie a on ci wzajemnie daje negatyw bo …..i wpisuje bzdury jemu konta kupującego nie zawieszą a sprzedający cały czas stres i nerwy może pomyśli allegro nad tą opcją.w końcu to my płacimy a nie kupujący.ja rozumiem ,że klient nasz pan ale nie chcę być niewolnikiem wolałabym być pełnoprawnym partnerem w interesach.pozdrawiam
Klient z Allegro jest bardzo wymagający coraz częściej oprócz ceny liczy się sposób realizacji transakcji. Obserwując najlepszych graczy na Allegro można zauważyć, że przy bardzo dużej sprzedaży, rzędu 100 przedmiotów dziennie sprzedawcy gubią się w wysyłkach i reklamacjach. Każde zmiany są przeważnie krytykowane przez sprzedawców, co będzie tym razem? ZOBACZYMY