Mam ogromny szacunek do kilku słów, które przekazał mi pewien rosyjski profesor, jakieś 3 lata temu. Powiedział wtedy:Reklama ma być jak …bajka o Kopciuszku. Najpierw jest beznadziejnie (te wszystkie czynności, które wykonywał Kopciuszek oraz jego wredne siostry), potem pojawia się wróżka ze swoją magiczną różdżką i odmienia los dziewczyny. Potem wszyscy żyją długo i szczęśliwie.
Przez długi okres czasu myślałem, że to porównanie nie ma sensu. Ostatnio jednak zacząłem analizować różne teksty marketingowe czy też skuteczne opisy na Allegro i zrozumiałem, że ów rosyjski profesor dał genialną receptę na najskuteczniejszy tekst marketingowy w historii ludzkości.
Jeżeli jeszcze nie wierzysz, to przyjrzyj się tradycyjnej reklamie np. środków odchudzających.
1. Beznadziejny los Kopciuszka ( historia samotnej kobiety walczącej z nadwagą, która nie może pokazać się ludziom na ulicy, bo wszyscy pokazują na nią palcami)
2. Wróżka i magiczna różdżka – w tym wypadku wróżką jest Twoja firma która sprzedaje pigułki odchudzające – tak, zgadłeś ta magiczna różdżka to produkt, który sprzedajesz. Chcę, żebyś po dzisiejszym artykule pomyślał o tym, że to, co sprzedajesz jest magiczną różdżką, która rozwiązuje problem Twoich klientów.
3. Żyli długo i szczęśliwie – wypowiedź Twojej klientki o tym, że pigułki odchudzające odmieniły jej życie. Jest teraz szczupła, mężczyźni podziwiają ją na ulicach, a jej życie wygląda teraz całkowicie inaczej.
Stań się lepszym ojcem i królem marketingu
Jak widzisz masz gotowy schemat tekstu reklamowego. Teraz myśląc o bajkach, które ktoś czytał Ci w dzieciństwie (chyba że czytałeś sam w wieku 2 lat) będziesz stawał się genialnym twórcą reklam. Czytając bajki swojemu dziecku, będziesz stawał się nie tylko coraz lepszym ojcem, ale także skutecznym copywriterem.
Teraz uważaj! Pokażę Ci jak sam możesz tworzyć bajeczny opis.
Przypuśćmy, że chcę zareklamować ten oto artykuł.
1. Beznadziejna sytuacja
Otrzymałem ostatnio e-mail od jednego ze sprzedawców, który nie potrafił pisać tekstów reklamowych. Wydał wszystkie oszczędności na produkty, który chciał sprzedawać, wystawił je na Allegro i zaczął tworzyć opisy aukcji….i tu zaczęła się tragedia. Napisał w e-mailu mi jak pewnego dnia spędził 8 godzin nad klawiaturą i napisał tylko kilka beznadziejnych słów. Czuł, że bankructwo jest blisko.
2. Wróżka z magiczną różdżką
Od niechcenia wpisał w wyszukiwarkę pytanie: Jak stworzyć skuteczny tekst reklamowy? Gdy przekopał się przez dziesiątki stron trafił na mojego bloga ( pojawia się wróżka), gdzie z niedowierzaniem przeczytał artykuł (pojawia się magiczna różdżka) o pisaniu tekstów marketingowych, opierając się na bajkach. Nie wierzył, że tak proste może być pisanie tekstów marketingowych.
3. Żyli długo i szczęśliwie
Od kiedy zastosował strategię „Kopciuszka” pisanie powalających tekstów i opisów na Allegro zajmuje mu kilka godzin w tygodniu. Co ważniejsze zaczął zarabiać duże pieniądze sprzedając na Allegro. Jan Kowalski jest stałym czytelnikiem bloga PerswazjaWSprzedazy.pl i nie wyobraża sobie jak potoczyłaby się jego sprzedaż, gdyby nie ten jeden artykuł .
Jak widzisz, to jest bajecznie proste. Chcę, żebyś podzielił się z nami swoimi sukcesami
w tworzeniu opisów. Napisz komentarz.
Zgadzam się w 100% i też odwołuję się czasami do czerwonego kapturka 😉
ja stosuję tego typu opisy i się sprawdzają – dodając czasem troszkę informacji z czerwonego kapturka 😉
Mirek, czy to Ty KaOwiec?
Też jestem miłośnikiem Tracego, na szkoleniu w mariott nie byłem ale w empiku podpisał mi księżkę, jak promował “plan lotu”.
A kim był ten rosyjski profesor 🙂 ?
pozdrowienia,
Witam, przeczytałam powyższy artykuł i wydaje mi się sensowny. Nie wiem tylko jak zastosować go do mojej branży. Sprzedaje ubranka niemowlęce.