Bywają w życiu takie momenty kiedy trzeba się zatrzymać i przeanalizować pewne działania. Chcę Cię dziś do tego mocno zainspirować. Dostałem ostatnio pewnego motywacyjnego kopniaka.
Po wysłuchaniu nagrania pewnego młodego “eBiznes-mana” przypomniałem sobie jaki jest prawdziwy klucz do zwycięstwa w sprzedaży. Nie będę trzymał Cię długo w napięciu – tym kluczem jest:
Przeniesienie klienta na wyższy poziom.
Wiem, że pomyślisz na początku – o co tu chodzi? Jak mam to zrobić? Rozumiem Twoje wątpliwości, dlatego jeżeli poświęcisz mi wystarczającą ilość czasu wytłumaczę Ci o co w tym wszystkim chodzi.Każdy klient, który zagląda na Twoją aukcje, wchodzi do Twojego sklepu czy umawia się z Tobą na spotkanie jest na pewnym poziomie tj. ma określone zarobki, sytuacje życiową, ubranie, styl życia, partnerkę, partnera czy nawet temperaturę ciała. Jest to pewne i trudno z tym dyskutować.
Drugi pewnik to fakt, że prawdopodobnie chciałby być na trochę innym poziomie. Jest to naturalne bo MY ludzie potrzebujemy zmian i rozwoju w identycznym stopniu jak powietrza. Każdy Twój klient potrzebuje wyższego poziomu.
Nie PRODUKTU, ale wyższego poziomu.
Jeżeli przeniesiesz swoich klientów na wyższy poziom – będą Ci za to wdzięczni i kupią kolejne produkty właśnie od Ciebie.Być może gęsia skórka na Twoim ciele zdradza Ci, że zaczynasz to łapać. Więcej porad nt. perswazji >>
Konkretne rady Jak przenieść klienta na wyższy poziom?
DOBRA, teraz pora na konkrety. Po pierwsze zadaj sobie pytanie Czy Twój produkt przenosi klienta na wyższy poziom? Czy tak opisujesz swój produkt? Przykładowo, sprzedając książki możesz napisać:
a) spędzisz miło kilka godzin i odpoczniesz czytają tę książkę albo
b) ta książka może spowodować, że będziesz zarabiał 300 złotych miesięcznie więcej. Co zmieni się w twoim życiu, gdy sam zorganizujesz sobie taką podwyżkę? A gdybyś poświęcił więcej czasu i zrealizowałbyś więcej pomysłów z tej książki podnosząc zarobki o 2000 złotych miesięcznie? Jak wyglądałoby Twoje życie?
Pomyśl, mówimy o 2 takich samych książkach, tylko w zupełnie innym kontekście. Tylko za drugim razem pokazujesz, że dany produkt (książka) przenosi klienta no nowy poziom – 2000 złotych czyli nowe, większe mieszkanie i inny komfort życia.
Gdy sprzedajesz ubrania – pokazuj, że dzięki ubraniom osoba, która je kupi wejdzie na zupełnie inny poziom
Gdy sprzedajesz meble udowodnij, że dzięki nim ta osoba będzie na innym poziomie – na poziomie ludzi bogatych, których stać na takie meble.
Myślę, że jest to jeden z najważniejszych sekretów sprzedaży. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że Twój produkt, nie przenosi nikogo na wyższy poziom, może warto zastanowić się nad zmianami. Jeżeli masz pytania to napisz o tym w komentarzu.
witam, super artykuł. Uświadomił mi, że rzeczywiście: zaspokojenie takiej właśnie potrzeby- potrzeby prestiżu jest bardzo ważne, obojętnie jaki poziom życia w danej chwili nasz klient reprezentuje, to zawsze będzie chciał się znaleźć na wyższym poziomie. Dziękuję.A strona perswazja w sprzedaży należy do moich ulubionych:)
pozdrawiam twórcę i wszystkich czytelników.
[…] Wiem, że pomyślisz na początku – o co tu chodzi? Jak mam to zrobić? Rozumiem Twoje wątpliwości, dlatego jeżeli poświęcisz mi wystarczającą ilość czasu wytłumaczę Ci o co w tym wszystkim chodzi. (more…) […]
Witam:)
zaczynam prace w branzy poligraficznej(sprzedaz etykiet)jest to moja pierwsza taka praca a do tego niestety rozmowa z klientami bedzie odbywac sie przez tel…prosze o rady
pozdrawiam
Tak, tak to nieco inny sposób wykazania korzyści.
@Robert
Jest taka prosta technika:
1. Kartka papieru i długopis. Na środku rysujesz klienta.
2. Potem strzałkami opisujesz jego świat – związki, dochody, hobby, praca, marzenia, mieszkanie – wszystko co ma związek z jego życiem.
3. Potem zaznaczasz obszary na które ma wpływ Twój produkt.
4. Zastanawiasz się czy w tym obszarze produkt przenosi go na wyższy poziom.
5. Tworzysz na tej podstawie tekst lub całą strategię marketingową.
A więc w tekstach reklamowych/opisach produktów powinniśmy odwoływać się do emocji klientów?Na pewno wykorzystam rady z tego artykułu by wyróżnić się na tle konkurencji.
@Krystyna
Tak Krystyno, chodzi o MEGA sprzedawanie korzyści. Inny poziom życia to olbrzymia korzyść. Pamiętam w swoim życiu kilka produktów informatycznych, które spowodowały, że nie mogłem przestać o nich myśleć. To jest właśnie siła obietnicy – ten produkt może zmienić Twoje życie.
@ Maciek
Zapraszam Maćku. Dla mnie zdobywanie wiedzy to jeden z najszybszych sposobów na osiąganie przewagi.
@Bartosz
Rozumiesz Bartoszu, że inne spojrzenie na sprzedaż daje także inne wyniki. Tak naprawdę jest to bardzo ważny element na starcie każdego biznesu. Warto zadać sobie pytanie Czy mój produkt przenosi kogoś na wyższy poziom? Czy zmienia coś w jego życiu. Tego typu produkty zawsze będą się sprzedawały.
Dziękuję za komentarz.
czyli sprzedawanie korzyści a nie cech
Ciekawe będę tu wracał częściej.
Dobry artykuł. Zgadzam się z tym jak najbardziej. Klient kupuje aby zaspokoić swoje potrzeby, poprawić sobie humor lub właśnie przenieść się na wyższy standard życia. Postaram się wykorzystać te informacje przy pisaniu tekstów.