Zaintrygował mnie ostatnio komentarz czytelnika mojego bloga (wiem, że podobno powinno być napisane “blogu”, ale tak beznadziejnie to brzmi, że nie mogę się przekonać do tej formy:-) Wybacz :-). Zadał mi proste pytanie
Jak przyciągnąć klientów w biznesie hotelarskim?
Zrozumiałem go natychmiast. Gdy ostatnio prowadząc różne szkolenia wyjazdowe nocowałem w kilku naprawdę świetnych hotelach, które stały … praktycznie puste. Nie mówię już o tych, którzy dopiero zaczynają w tej branży.
Znam dziesiątki darmowych sposobów na zdobycie klientów, jednak dzisiaj chcę zaproponować Ci narzędzie, które:
1. Jest prawdopodobnie nieodkryte przez Twoją konkurencję;
2. Jest darmowe i piekielnie skuteczne;
To narzędzie nazywa się FACEBOOK.
Wiem, że może brzmi to jak zachłyśniecie się nową technologią, jednak myśląc do przodu i analitycznie tutaj leży przyszłość promocji Twojego biznesu. Oczywiście nie porzucaj innych form pozyskiwania klientów a jedynie rozszerz swoje działania o ten element.
Wyobraź sobie, że masz do dyspozycji, zupełnie za darmo, narzędzie, które zostało stworzone do tego, aby przyciągać do Ciebie ludzi. Z drugiej strony gdy już przyciągniesz tłumy znajomych możesz w 3 minuty stworzyć stronę dla
– swojego biznesu, hotelu, restauracji czy czegokolwiek co chcesz sprzedać.
Znam już w tym momencie firmy, które pozyskują jako “fanów” od dziesiątek do setek fanów dziennie. Jak zmieniłby się Twój biznes hotelarski, jeżeli mógłbyś informować potencjalnych zainteresowanych o:
- wolnych pokojach;
- zniżkach;
- atrakcjach;
- promocjach;
- wydarzeniach;
- rabatach.
właściwie ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.
Ok, ale jak zacząć zdobywać dziesiątki klientów dla swojego hotelu za pomocą Facebooka?
Tutaj jest dostępny kurs, w którym krok po kroku prowadzę od pomysłu do prostych sposobów na zdobywanie klientów dla twojego hotelu ( i nie tylko) za pomocą Facebooka Zobacz szczegóły teraz >>
A oto kilka porad odnośnie pozyskiwania klientów za pomocą facebooka:
Zacznij od założenia tzw. konta prywatnego i dodaj swoich znajomych. Facebook jest tak genialnie zbudowany, że Tworzy sieci znajomych na zasadzie wirusa. Dodajesz Jana Kowalskiego, znajomi Jana Kowalskiego zaczynają widzieć Ciebie, ich znajomi widzą, że znajomi Kowalskiego widzieli Ciebie i tak rozrasta się ta potężnie dochodowa sieć. Potem tworzysz stronę
- dla twojego hotelu;
- dla ludzi lubiących dobrze wypocząć;
- dla wielbicieli dobrego bigosu, jeżeli taki serwujecie w swojej restauracji;
- jeżeli Twoimi klientami są w 80% przedstawiciele handlowi, możesz stworzyć na Facebooku stronę “Wypoczęci w trasie”
- lub cokolwiek co podpowie Ci Twój umysł.
i tutaj znów ujawnia się magia Facebooka. Przedstawiciele handlowi, którzy są wśród Twoich prywatnych znajomych (bo takich zapewne masz, jak nie to tych którzy już u Ciebie nocowali zaproś do Facebooka. Słuchaj, proponujesz tym przedstawicielom stronę “Wypoczęci w trasie”. Dodają się do niej jako “lubiący” lub mówiąc prościej “fani”. Wtedy ich znajomi, którzy w pewnej części też są przedstawicielami handlowymi też dodają się do tej strony, a znajomi ich znajomych…. rozumiesz, robi się bardzo pozytywny kocioł.
Po roku możesz spokojnie liczyć na 1000 potencjalnych klientów. Pokazałem tylko jeden sposób, znam ich jeszcze kilkanaście. opowiem o nich wkrótce w kursie dotyczącym błyskawicznego pozyskiwania fanów na Facebooku.
Witam dziś siedzę cały dzień nad Twoimi wypowiedziami i stroną bardzo mnie to zaciekawiło. Jestem handlowcem a właściwie byłem w oświetleniu niestety już nie pracuję.Założyłem sklep z oświetleniem lecz bez skutku pracuję cały czas nad nowymi produktami lecz sprzedaży jeszcze nie ma,nigdy nie sprzedawałem poprzez internet. Proszę o rady i pomoc w tym temacie . o ile to możliwe.Sklep nazywa lunalight.pl